تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت
تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت

اسپیسر بتن

اسپیسربتن

اسپیسر قطعه ای که در بتن مسلح در بین قالب بتن و میلگردها قرار می گیرد و در واقع یک فاصله دهنده محسوب می گردد. به طور کلی برای حفاظت از بتن در برابر خرابی و عوامل مخرب ، به منظور پوشش میلگرد ها از اسپیسر استفاده می کنند. از جمله کاربرد اسپیسر ها می توان به استفاده از این قطعات در بتن در سازه هایی نظیر دال ها ، دیوار ها ، سد ، تونل و دیگر انواع ساختمان ها و سازه های بتنی اشاره نمود.

اسپیسر چیست؟

اسپیسر ها وزن زیادی ندارند و حمل آنها کار چندان دشواری نمی باشد. بنابراین کارگران می توانند در در مدت زمان کوتاه ، تعداد زیادی از آنها را در محل پروژه جابه جا نمایند. استفاده از اسپیسر در بتن نه تنها کیفیت سازه ها را افزایش می دهد بلکه ، سرعت اجرای عملیات ساختمانی را نیز بالا می برد. بنابراین با استفاده از این قطعه در بتن می توانید سازه ای مستحکم و با کیفیت را در زمان کوتاه تری ایجاد کند.

اسپیسر  انواع مختلفی دارد که یکی از پرکاربرد ترین آن اسپیسر پلاستیکی که در ساخت و سازها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع اسپیسر ها در بتن در بین میلگرد و قالب بتن قرار می گیرند و فضای بین این دو را پر می کند. کاهش ضخامت بتن موجب کاهش عمر مفید سازه می شود. اسپیسر می تواند از این امر جلوگیری کند. در حقیقت اسپیسر ها موجب می شوند تا پوشش بتنی در حد لزوم باشند.

میلگردهای موجود در بتن مسلح به مرور زمان در اثر عوامل مخرب مختلف نظیر اکسیژن و رطوبت دچار تخریب می گردند. در واقع پوشش بتنی موجود بر روی میلگردها که حذف شود ، میلگردها خرده شده و بتن تخریب می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل ، اسپیسر می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا می تواند پوشش بتنی مورد نیاز بر روی میلگرد ها را حفظ  کند. به عبارت دیگر اسپیسر باید با میلگرد دارای همخوانی باشد و وظیفه اصلی این قطعه حفظ میلگرد ها در خلال بتن ریزی است.

www.tpti.ir

 (مدیر فروش) : 09197463578

 (مدیر فنی): 09123603856

پست الکترونیک : info@tpti.ir

دفتر مرکزی : کرج , میدان مادر, طبقه فوقانی بانک کارآفرین , ساختمان الماس , پلاک431 , واحد 10

تلفکس : 02632736740 - 02632736958

دفتر فروش تهران : تهران،بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعداز پل جلال،خیابان سازمان آب،برج های نگین،نگین9،طبقه همکف ،پلاک 46

تلفکس : 88233768-88233831

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.