تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت
تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت

مزایای سقف های بتنی پیش تنیده

در این سقف ها به دلیل افزایش سطح مقطع موثر فشاری بتن، ضخامت دال کاهش یافته و علاوه بر کاهش وزن امکان اجرای دهانه های بلند فراهم می گردد، از سوی دیگر با پیش تنیده نمودن مقطع و کاهش و یا حذف عمق ناحیه کششی بتن، ترک خوردگی و توسعه ی آن در مقطع بتنی، کاهش یا حذف می شود و در نتیجه دوام مجموعه و مقاومت آن در محیط های خورنده افزایش می یابد. در این سیستم به دلیل کاهش ضخامت سقف، علاوه بر کنترل تنش های خمشی و برشی و تغییر شکل ها، کنترل برش پانچ در محل اتصال دال به ستون نیز اهمیت دارد. 

 مزایای سقف بتنی پیش تنیده:

1-نداشتن ترکهای دائمی یکی از مهمترین خواص سازه های بتن پیش تنیده می باشد. این موضوع باعث دوام بیشتر این نوع سازه ها نسبت به سازه های بتنی و بتن آرمه می شود . این امر به خصوص در محیط هایی با گازها و زمین های خورنده و همچنین سازه های دریایی بسیار اهمیت  دارد . برتری بتن پیش تنیده نسبت به بتن آرمه در ساختمان تانکرهای آب و مخازن به جهت نداشتن ترک واضح می باشد .

2-وزن کمتر سازه وزن سازه های بتن پیش تنیده به مراتب از وزن سازه های بتن آرمه معادل کمتر می باشد . اولاً چون از مقاومت تمام سطح مقطع بتن استفاده می شود ، میزان بتن لازم کمتر است . ثانیاً چون فولاد مصرفی دارای مقاومت زیادتری است ، معمولاً وزن فولاد لازم بین یک سوم تا یک پنجم وزن فولاد معمولی معادل می گردد .

3-نداشتن خیز به سمت پایین خیز به طرف پایین تیرهای بتنی پیش تنیده تحت اثر بارهای سرویس معمولاً بسیار کم می باشد . زیرا قبل از وارد آمدن بارهای سرویس ، تحت تاثیر نیروهای پیش تنیدگی مقداری خیز به طرف بالا در تیر به وجود آمده است ، که از شدت خیز به طرف پایین می کاهد .

4-تست سازه قبل از بارگذاری در سازه های بتن پیش تنیده قبل از وارد آمدن بارهای سرویس ، سازه به وسیله نیروی پیش تنیدگی به شدت بارگذاری شده و بتن و فولاد تحت اثر تنش های زیادی قرار می گیرد ، و این خود یک نوع امتحان از نظر مطمئن بودن بتن و فولاد است.

5-قابلیت انعطاف پذیری با تغییر مقداری نیروی پیش تنیدگی می توان سازه را صلب و یا انعطاف پذیر کرد ، بدون اینکه مقاومت نهایی آن تغییری نماید.

6-اقتصادی بودن سازه سازه های بتن پیش تنیده معمولاً برای دهانه های بزرگ و بارهای سنگین اقتصادی تر از سازه های بتن آرمه است .

7-انعطاف پذیری در معماری سازه های بتن پیش تنیده به دلیل حذف بعضی از ستون ها و پایه ها ، امکان اجرای سازه با دهانه های بزرگتر را امکان پذیر ساخته و قابلیت سازه از نظر معماری را افزایش می دهد .

www.tpti.ir

 (مدیر فروش) : 09197463578

(مدیر فنی): 09123603856

پست الکترونیک : info@tpti.ir

دفتر مرکزی : کرج , میدان مادر, طبقه فوقانی بانک کارآفرین , ساختمان الماس , پلاک431 , واحد 10

تلفکس : 02632736740 - 02632736958

دفتر فروش تهران : تهران،بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعداز پل جلال،خیابان سازمان آب،برج های نگین،نگین9،طبقه همکف ،پلاک 46

تلفکس : 88233768-88233831

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.