تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت
تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت

مواد افزودنی کاهنده آب بتن

مواد افزودنی کاهنده آب بتن

مواد افزودنی کاهنده آب بتن معمولا آب مورد نیاز برای ساخت بتن را حدود 5 تا 10 درصد کاهش می دهد. در نتیجه، نوعی از بتن که دارای مواد افزودنی کاهش دهنده آب هست نسبت به بتن بدون مواد افزودنی به آب کمتری برای دستیابی به یک اسلامپ ثابت نیاز دارد. بتن دارای مواد افزودنی بتن می تواند دارای درجه کمتری سیمان آب دار باشد. این معمولا نشان دهنده این است که یک بتن دارای مقاومت بالاتر را می توان بدون افزایش میزان سیمان، بوجود آورد.

پیشرفت های اخیر در تکنولوژی مواد افزودنی منجر به توسعه میانگین محدوده کاهنده آب است. این مواد افزودنی میزان آب را حداقل تا 8 درصد کاهش می دهند و منجر به مقاومت بیشتر در محدوده دمایی گسترده تر می گردد. از این نوع مواد افزودنی بتن می توان در انواع بتن سبک ، بتن سنگین و بتن معمولی نیز استفاده نمود.

مواد افزودنی کاهنده آب بتن معمولا آب مورد نیاز برای ساخت بتن را حدود 5 تا 10 درصد کاهش می دهد. در نتیجه، نوعی از بتن که دارای مواد افزودنی کاهش دهنده آب است نسبت به بتن بدون مواد افزودنی به آب کمتری برای دستیابی به یک اسلامپ ثابت نیاز دارند. بتن دارای مواد افزودنی بتن می تواند دارای درجه کمتری سیمان آب دار باشد. این معمولا نشان دهنده این است که یک بتن دارای مقاومت بالاتر را می توان بدون افزایش میزان سیمان، بوجود آورد.

پیشرفت های اخیر در تکنولوژی مواد افزودنی منجر به توسعه میانگین محدوده کاهنده آب می گردد. این مواد افزودنی میزان آب را حداقل تا 8 درصد کاهش می دهند و منجر به مقاومت بیشتر در محدوده دمایی گسترده تر می گردد. از این نوع مواد افزودنی بتن می توان در انواع بتن سبک ، بتن سنگین و بتن معمولی نیز استفاده نمود.

 مزایای استفاده از مواد افزودنی کاهنده آب

برخی از مزیت های استفاده از مواد افزودنی کاهنده آب بتن :

  • این نوع مواد افزودنی باعث افزایش میزان چسبندگی و استحکام بتن می شود زیرا میزان آب در ساخت بتن را کاهش می دهند.
  • این ماده افزودنی نسبت آب به سیمان را ثابت نگه می دارد یعنی مقاومت بتن تغییری نمی نماید اما میزان سیمان را کاهش می دهد.
  • با کاهش میزان سیمان، این مخلوط به صورت پراکنده در بتن ظاهر می شود از این رو سطح برخورد آب با سیمان و در نتیجه هیدراسیون سیمان افزیش می یابد. این کار موجب افزایش مقاومت بتن نسبت به سایر انواع بتن که در آنها از مواد افزودنی استفاده نشده است می شود. البته لازم به ذکر است این مزیت در دراز مدت ملموس خواهد بود.
  • کارایی بتن دارای مواد افزودنی کاهنده آب بالا می باشد.

 

  •  (مدیر فروش) : 09197463578
  • (مدیر فنی): 09123603856
  • پست الکترونیک : info@tpti.ir
  • دفتر مرکزی : کرج , میدان مادر, طبقه فوقانی بانک کارآفرین , ساختمان الماس , پلاک431 , واحد 10
  • تلفکس : 02632736740 - 02632736958
  • دفتر فروش تهران : تهران،بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعداز پل جلال،خیابان سازمان آب،برج های نگین،نگین9،طبقه همکف ،پلاک 46
  • تلفکس : 88233768-88233831

www.tpti.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.