تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت
تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت

قبول اجرای سقف با تیرچه پیش تنیده توسط شرکت تیرچه پیش تنیده ایران

قبول اجرای سقف با تیرچه پیش تنیده توسط شرکت تیرچه پیش تنیده ایران 
در تمام نقاط کشور به شرط حداقل 30 درصد صرفه جویی اقتصادی و کیفیتی چند برابری نسبت به سایر سقف ها 
Www.tpti.ir
09125667817

دال بتنی پیشتنیده

دال های تولیدی یا هالو کور hollow core slab شرکت پیشتنیده ایران به صورت مجوف(سوراخدار) و با استفاده از تکنولوژی پیش تنیدگی بتن تولید می گردد. این فراورده بتنی پیش تنیده را با اسامی دیگری نیز از جمله دال بتنی مجوف ، هالو کور hollow core slab ، دال هالوکور ، پانل پیش تنیده ، پانل مجوف، سقف هالوکور مجوف، دال پیشتنیده پیش ساخته،سقف هالو کور ، دال پیشتنیده ، دال بتنی پیش تنیده ، میخوانند . استفاده از تکنولوژی پیش تنیدگی علاوه بر ایجاد مقاومت خمشی بسیار زیاد موجب کاهش وزن دال به علت عدم استفاده از میلگرد می گردد ، که همین امر به کاهش قیمت این نوع دال نسبت به دیگر انواع دال نیز کمک میکند. ایجاد سوراخ در دال به علت کاهش بار مرده بتن جهت افزایش مقاومت سازه دال و سهولت در حمل و نقل می باشد و همچنین از این سوراخ ها به عنوان محل عبور تاسیسات می توان استفاده نمود. شرکت تیرچه پیش تنیده ایران مفتخر است برای استفاده از دال در مصارف مختلف ساختمانی و ترافیکی امکان طراحی و تولید انواع دال پیش تنیده یا هالو کور hollow core slab با ابعاد و مقاومت های مختلف را دارد

•سربلند (مدیر فروش) : 09125667817

•احمدی (مدیر فنی): 09123603856

•پست الکترونیک : info@tpti.ir

•دفتر مرکزی : کرج , میدان مادر, طبقه فوقانی بانک کارآفرین , ساختمان الماس , پلاک431 , واحد 10

•تلفکس : 02632736740 - 02632736958

•دفتر فروش تهران : تهران،بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعداز پل جلال،خیابان سازمان آب،برج های نگین،نگین9،طبقه همکف ،پلاک 46

•تلفکس : 88233768-88233831

www.tpti.ir

تیرچه پیش تنیده مناسب ترین جایگزین برای تیرچه های فلزی و بتنی

** مزیت های تیرچه پیش تنیده **
- نصف قیمت تیرچه معمولی.
- کیفیت بسیار بالا تیرچه پیش تنیده آلمانی اشپنیت با داشتن نشان استاندارد ایران.
- 15 درصد کاهش قطعی حجم بتن‌ریزی سقف‌.
- کاهش شمع‌بندی موقت زیر تیرچه‌ها تا 75 درصد.
- دارای دفترچه محاسبات براساس آیین‌نامه ACI 318-08.
- تولید به روش صنعتی و تمام اتوماتیک توسط خط تولید ساخت کشور آلمان.
- عدم نیاز به میلگرد ممان منفی در دوانتهای تیرچه به‌علت فرض دوسر مفصل در طراحی.
- استفاده از بتن بامقاومت 450kg/cm2 و فولادبامقاومت 18000kg/cm2
- امکان اجرای دهانه‌های بسیار بلند تا 12 متر.
- تیرچه پیش تنیده بر خلاف تیرچه های بتنی و فلزی رایج در بازار، بصورت صنعتی و توسط خط تولید تمام اتوماتیک ساخت کشور آلمان تولید میگردد در حالیکه تیرچه های بتنی و فلزی رایج در بازار، بصورت دستی تولید شده و جوشکاری و بتن ریزی کاملا" توسط نیروی انسانی که غالبا" مهارت کافی نیز ندارند انجام میگیرد.

**روش اجرا**
1- روش اجرای تیرچه پیش تنیده ، درست همانند تیرچه‌ معمولی است و هیچگونه تفاوتی در اجرای آنها وجود ندارد. 

2- در اسکلت بتنی، حدود 10 سانتیمتر از دوانتهای تیرچه پیش تنیده در داخل قفس آرماتور تیرهای اصلی باربر عمود بر راستای تیرچه قرار گرفته پس از اجرای میلگردهای حرارتی، بتن‌ریزی انجام میگیرد. 


3-در اسکلت فولادی نیز هریک از دو انتهای تیرچه پیش تنیده بر روی لبه‌ بال پایینی پروفیل فولادی تیرهای اصلی باربر عمود بر راستای تیرچه قرارگرفته و پس از اجرای میلگردهای حرارتی، بتن‌ریزی انجام میگیرد.

4-استفاده از تیرچه پیش تنیده ا نیازمند هیچگونه تغییری در نقشه‌های اجرایی ساختمان نبوده و تیرها، ستون‌ها و فونداسیون‌ها درست همانند نقشه اصلی اجرا می‌گردند. صرفا" در هنگام اجرای سقف‌ها، این تیرچه‌ها جایگزین تیرچه‌های بتنی یا تیرچه‌های فلزی (کرومیت) می‌گردند و بقیه موارد همچون: ضخامت بتن روی بلوک، عیار سیمان بتن درجاریز و مقدار میلگردهای افت و حرارت هیچگونه تغییری نمی‌یابند

در تماس باشید :

09125667817

Www.tpti.ir

خیز مثبت در تیرچه های پیشتنیده بی کیفیت و غیر استاندارد

خیز مثبت در تیرچه های پیشتنیده بی کیفیت
توصیه میشود به هیچ عنوان از تیرچه پیش تنیده ای که خیز مثبت دارد استفاده نگردد متاسفانه این عکس از قم برای ما ارسال شده که در ساختمانی با اسکلت فلزی از این تیرچه های بی کیفیت و خطرناک استفاده شده است .  
تیرچه پیش تنیده ایران دارای لبه های 4 سانتی و خیز منفی می باشد
جهت آشنایی با نحوه تولید تیرچه پیش تنیده اینجا کلیک نمایید لازم به ذکر است در حال حاضر تنها تولید کننده تیرچه پیش تنیده استاندارد با لبه های 4 سانتی مناسب برای پر کننده های متفاوت از قبیل یونولیت و .... تیرچه پیش تنیده ایران می باشد


در تماس باشید :

09125667817

Www.tpti.ir

مقایسه تیرچه پیش تنیده با تیرچه کرمیت و تیرچه خرپائی

الغ بر 30 سال است که تیرچه و بلوک در کشور ما در حال استفاده می باشد.

به دلیل اجرای به صرفه که این نوع سقف دارا می باشد استفاده از تیرچه رو به افزایش می باشد.

در بین تیرچه های موجود در بازار از قبیل تیرچه کرومیت ، تیرچه فندوله ، انواع تیرچه های خرپایی ، تیرچه پیش تنیده نیز با استفاده از فناوری روز آلمان به روی سقف های تیرچه بلوک راه پیدا کرده است.

استفاده از تیرچه پیش تنیده در مقایسه با استفاده از تیرچه کرومیت دارای مزایای بسیاری می باشد. از جمله مزایای قابل توجه تیرچه پیش تنیده قیمت بسیار پایین تر نسبت به تیرچه کرومیت در حدود 50 درصد می باشد.

از نظر مقاومتی تقریبا هر دو مقاومت یکسانی دارند. تیرچه کرومیت را بدون جک در زیر تیرچه ها اجرا میکنند ، تیرچه پیش تنیده نیز به همین شکل و با این تفاوت که در تیرچه پیش تنیده جک ها فقط در زیر قالب میلگرد ها ی برشی (تای بیم) قرار میگیرد. به دلیل اینکه تیرچه پیش تنیده کاملا بتنی بوده و جان آن توسط بتن از قبل درکارخانه آماده شده است ، در بتن ریزی سقف نیز صرفه جویی می شود.

از نظر اجرئی تیرچه پیش تنیده همانند تیرچه های خرپائی اجرا می شود.با این تفاوت که میلگرد های ممان منفی حذف می شود و طبق استاندارد از هر طرف تیرچه به اندازه 15 سانتی متر داخل تیر اصلی قرار میگیرد.

با استفاده از تیرچه پیش تنیده نه تنها میتوان کیفیت در مقاومت سازه را بالا برد بلکه میتوان هزینه های خرید و اجرا را نیز به صورت چشمگیری پایین آورد .

در تماس باشید :

09125667817

 Www.tpti.ir