تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت
تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت

مقایسه تیرچه پیش تنیده با تیرچه کرمیت و تیرچه خرپائی

الغ بر 30 سال است که تیرچه و بلوک در کشور ما در حال استفاده می باشد.

به دلیل اجرای به صرفه که این نوع سقف دارا می باشد استفاده از تیرچه رو به افزایش می باشد.

در بین تیرچه های موجود در بازار از قبیل تیرچه کرومیت ، تیرچه فندوله ، انواع تیرچه های خرپایی ، تیرچه پیش تنیده نیز با استفاده از فناوری روز آلمان به روی سقف های تیرچه بلوک راه پیدا کرده است.

استفاده از تیرچه پیش تنیده در مقایسه با استفاده از تیرچه کرومیت دارای مزایای بسیاری می باشد. از جمله مزایای قابل توجه تیرچه پیش تنیده قیمت بسیار پایین تر نسبت به تیرچه کرومیت در حدود 50 درصد می باشد.

از نظر مقاومتی تقریبا هر دو مقاومت یکسانی دارند. تیرچه کرومیت را بدون جک در زیر تیرچه ها اجرا میکنند ، تیرچه پیش تنیده نیز به همین شکل و با این تفاوت که در تیرچه پیش تنیده جک ها فقط در زیر قالب میلگرد ها ی برشی (تای بیم) قرار میگیرد. به دلیل اینکه تیرچه پیش تنیده کاملا بتنی بوده و جان آن توسط بتن از قبل درکارخانه آماده شده است ، در بتن ریزی سقف نیز صرفه جویی می شود.

از نظر اجرئی تیرچه پیش تنیده همانند تیرچه های خرپائی اجرا می شود.با این تفاوت که میلگرد های ممان منفی حذف می شود و طبق استاندارد از هر طرف تیرچه به اندازه 15 سانتی متر داخل تیر اصلی قرار میگیرد.

با استفاده از تیرچه پیش تنیده نه تنها میتوان کیفیت در مقاومت سازه را بالا برد بلکه میتوان هزینه های خرید و اجرا را نیز به صورت چشمگیری پایین آورد .

در تماس باشید :

09125667817

 Www.tpti.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.