تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت
تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت

انتخاب مصالح مناسب برای تولید بتن

بتن یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد می باشد که دارای مقاومت بسیار بالایی است. در واقع بتن از ترکیب سه ماده آب ، سیمان پرتلند و همچنین شن و ماسه و یا به عبارت کلی تر سنگدانه ها تشکیل گردیده است. برای تولید بتن با کیفیت بالا ، باید در انتخاب مصالح مورد استفاده در تولید آن دقت نمایید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در در زمینه انتخاب مصالح مناسب برای تولید و ساخت بتن اشاره کنیم.

انتخاب سیمان مناسب

یکی از مناسب ترین انواع سیمان که می توان از آن در ساخت و تولید بتن استفاده نمود، سیمان پرتلند میباشد. سیمان یکی از مصالح اصلی مورد استفاده در بتن است از این رو باید در انتخاب سیمان مناسب بسیار دقت کنید. در واقع سیمان می تواند در مقاومت بتن حاصله بسیار موثر باشد. 

انتخاب سنگدانه ها در بتن

در انتخاب سنگدانه ها برای بتن باید علاوه بر استانداردهای تعریف شده ، به مشخصات فیزیکی سنگدانه ها ، ویژگی های فیزیکی و همچنین دوام و استحکام آنها توجه نمود. همچنین مقادیر قابل قبول مواد زیان آور نیز باید بررسی گردند. در  این مقاله " ویژگی های لازم آب و سنگ دانه ها برای استفاده در مخلوط بتن" به طور مفصل در مورد ویژگی های لازم سنگدانه ها در بتن توضیح داده شده است. در بتن باید میزان سنگدانه های ریز بیشتر از سنگدانه های درشت باشد. در گذشته این باور وجود داشت که هرچه تعداد سنگدانه های بزرگتر بیشتر باشند بهتر است ولی امروزه این عقیده منسوخ شده است زیرا هیچ اساس علمی ندارد.

انتخاب آب مناسب برای استفاده در بتن

مناسب ترین نوع آب برای استفاده در مخلوط بتن ، آب شهری قابل شرب است.

 

  • (مدیر فروش) : 09197463578
  •  (مدیر فنی): 09123603856
  • پست الکترونیک : info@tpti.ir
  • دفتر مرکزی : کرج , میدان مادر, طبقه فوقانی بانک کارآفرین , ساختمان الماس , پلاک431 , واحد 10
  • تلفکس : 02632736740 - 02632736958
  • دفتر فروش تهران : تهران،بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعداز پل جلال،خیابان سازمان آب،برج های نگین،نگین9،طبقه همکف ،پلاک 46
  • تلفکس : 88233768-88233831

www.tpti.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.