تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت
تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت

تخریب بتن در اثر سایش و فرسایش

در بتن و سازه های بتنی عواملی همچون آب می تواند منجر به بروز تخریب های نظیر سایش و فرسایش در سطح بتن گردد. علاوه بر این عواملی نظیر شن و ماسه و خرده سنگ نیز می توانند منجر به بروز فرسایش در بتن شوند. سازه های ساخته شده از بتن نظیر سدها ممکن است در اثر تجمع ذرات در کف آنها دچار سایش و خوردگی گردند. در سدها و حوضچه های آرامش که از بتن ساخته شده اند ، گاها الگوی جریان معیوب می باشد. در این سازه ها سنگ ریزه ها از قسمت پایین به بالا جابجا می گردند. این سنگریزه ها و ذرات در نقطه ای از حوضچه آرامش تجمع پیدا می کنند و در صورتی که جریان های شدید رخ دهد ، موجب بروز تخریب های گسترده در سطح بتن خواهد شد.

این نوع تخریب در بتن زمانی رخ می نماید که جریان های موجود، موجب کوبیده شدن خورده سنگ ها به کف حوضچه می شوند و در نتیجه سایش رخ می دهد. به طور کلی علائم نهایی این  نوع تخریب ، ایجاد حالت صیقلی در سطح بتن می باشد. این نوع تخریب در بتن و میزان آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها زمانی می باشد که بتن در معرض عوامل تخریب قرار می گیرد. به طور کلی در سازه های مختلف بتن به دلیل شرایط و ویژگی های متفاوت ، نمی توان برای رفتار بتن ، یک نظریه را به صورت عمومی مطرح نمود.

از این رو معمولا سازه های مختلف را از قبل بر اساس مدل هیدرولیکی آن مورد ارزیابی قرار می دهند. این امر موجب می شود تا حد الامکان تخریب بتن بر اثر سایش کاهش پیدا نماید. در غیر این صورت می تواند در کاهش عمر مفید سازه بتنی تاثیر به سزایی داشته باشد.

ترمیم آسیب های سایشی در بتن

برای ترمیم این نوع آسیب ها روش های مختلفی وجود دارد. در این میان به کاربردن بتن به همراه دوده سیلیسی و یا بتن پلیمری می توان به عنوان یک راه حل برای ترمیم این نوع سازه ها مطرح گردد. بر اساس آزمایش های انجام شده این نوع مواد دارای مقاومت بالایی هستند.

 

  • (مدیر فروش) : 09197463578
  •  (مدیر فنی): 09123603856
  • پست الکترونیک : info@tpti.ir
  • دفتر مرکزی : کرج , میدان مادر, طبقه فوقانی بانک کارآفرین , ساختمان الماس , پلاک431 , واحد 10
  • تلفکس : 02632736740 - 02632736958
  • دفتر فروش تهران : تهران،بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعداز پل جلال،خیابان سازمان آب،برج های نگین،نگین9،طبقه همکف ،پلاک 46
  • تلفکس : 88233768-88233831

www.tpti.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.