تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت
تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت

بتن سبک

بتن سبک می تواند شامل بتن با سنگ دانه های سبک، فوم بتن و یا بتن سبک اتوکلاو (AAC) نیز باشد. این نوع بتن معمولا در ساخت و ساز های مسکونی استفاده  می شود.

بتن با سنگ دانه های سبک

بتن سبک را می توان از سنگ دانه های سبک تولید نمود. سنگ دانه های سبک از مواد زیر حاصل می گردد:

  • مواد طبیعی مانند سنگ های آتشفشانی.
  • درمان حرارتی مواد خام طبیعی مانند خاک رس، تخته سنگ و یا شیل با عنوان لیکا.
  • تولید از طریق کارخانجات صنعتی مانند fly ash (خاکستر بادی) با عنوان لیتاگ
  • پردازش محصولات صنعتی مانند FBA و خاکستر

خواص قابل انتظار از این بتن تا حد زیادی به نوع سنگدانه های سبک استفاده شده در آن بستگی دارد. برای مثال اگر شما خواستار ساختار کوچک اما ویژگی های عایق حرارتی بالا هستید، بنابراین سنگ دانه های سبک و ضعیف قابل استفاده خواهند بود. این کار باعث ایجاد یک بتن سبک با مقاومت پایین  است.

با این حال این نوع بتن را می توان برای کاربردهای ساختاری، با مقاومتی معادل بتن معمولی استفاده نمود. مزایای استفاده از بتن سبک ساخته شده از ریز دانه های سبک :

  • بهبود خواص حرارتی
  • بهبود مقاومت در برابر آتش
  • صرفه جویی در امر حمل و نقل، بارگیری و تخلیه واحدهای پیش ساخته در منطقه

بتن فوم

 فوم بتن بسیار کاربردی با مواد با چگالی کم می باشد که می تواند تا 50 درصد با الگوی تغییرات فصلی هوا همگام گردد. فوم بتن برای پر کردن حفره های بلااستفاده مانند مخازن سوخت منسوخ، سیستم های فاضلاب، خطوط لوله، و آب گذرها ایده آل می باشد - به خصوص در مناطقی که دسترسی به آن دشوار است.

بتن سبک اتوکلاو (AAC)

 AAC اولین بار به صورت تجاری در سال 1923 در سوئد تولید شد. از آن زمان به بعد، سیستم های ساخت و ساز AAC  به عنوان واحد های سنگ تراشی، تقویت طبقه / سقف و پانل های دیواری و سنگ سردر در همه قاره ها و هر شرایط آب و هوایی استفاده گردید. این نوع بتن همچنین می تواند با دست بریده شود، مجسمه و توسط ناخن، پیچ و اتصالات می توان به آن نفوذ نمود.

فواید استفاده از بتن سبک

بتن دارای انواع مختلفی از جمله بتن آماده، بتن پیش ساخته، بتن سبک و غیره می باشد. بتن سبک از سنگ دانه های با وزن کم ساخته شده است و استفاده از آن دارای فوایدی است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می  نماییم.

استفاده از بتن سبک به دلیل کاهش بار مرده بتن مرطوب باعث حفظ کار و زمان در ساخت هر طبقه می گردد.

کاهش بار مرده، باعث افزایش سرعت ساخت و ساز و کاهش هزینه حمل و نقل، بارگیری و تخلیه می شود. استفاده از بتن سبک ، در پروژه هایی که گاها به دلیل وزن بیش از حد رها شده اند امکان پذیر می باشد. در ساخت و ساز می توان با به کارگیری این نوع بتن در ساخت پارتیشن ها، طبقات و نمای خارجی به میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی نمود.

حمل و نقل بیشتر مصالح ساختمانی مانند آجر نه به دلیل حجم آنها بلکه به دلیل وزن آنها دارای محدودیت است. با طراحی مناسب کانتینر ها، حجم بسیار زیادی از این نوع بتن می تواند به صورت اقتصادی حمل و انتقال داده شود.

یک ویژگی کمتر آشکار اما در عین حال مهم در بتن سبک ، هدایت حرارتی نسبتا پایین آن می باشد. یک ویژگی که با کاهش چگالی در سالهای اخیر بهبود یافته است. با توجه به افزایش هزینه ها و کمبود منابع انرژی، توجه بیشتری به کاهش مصرف سوخت در ساختمان ها می شود. و واقعیت این است که دیوار جامد ساخته شده از بتن سبک اتوکلاو با ضخامت 125میلی متر حدود چهار برابر بیشتر از یک دیوار آجری با قطر 230 میلی متر می تواند عایق حرارتی باشد.

  • (مدیر فروش) : 09197463578
  • (مدیر فنی): 09123603856
  • پست الکترونیک : info@tpti.ir
  • دفتر مرکزی : کرج , میدان مادر, طبقه فوقانی بانک کارآفرین , ساختمان الماس , پلاک431 , واحد 10
  • تلفکس : 02632736740 - 02632736958
  • دفتر فروش تهران : تهران،بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعداز پل جلال،خیابان سازمان آب،برج های نگین،نگین9،طبقه همکف ،پلاک 46
  • تلفکس : 88233768-88233831

www.tpti.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.