تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت
تیرچه

تیرچه

تیرچه،تیرچه پیش تنیده،تیرچه صنعتی،تیرچه استاندارد،تیرچه پیشتنیده،تیرچه اشپنیت

عمل آوری بتن

عمل آوری بتن یا به اصطلاح کیورینگ بتن : از مجموعه فرآیندهایی که به منظور نگهداری و حفظ فاکتورهایی مانند حرارت و رطوبت در بتن، که بلافاصله بعد از ریختن بتن و همچنین انجام عملیات پرداخت بتن، در مدت زمان معینی صورت می پذیرد می گویند. این فرآیند تاثیر به سزایی در خصوصیات و ویژگی های بتن دارد. به عنوان برخی از ویژگی هایی که تحت تاثیر این فرآیند می باشد، می توان به مواردی نظیر دوام بتن، افزایش مقاومت فشاری در بتن ، مقاومت در برابر سایش و یخبندان و غیره اشاره نمود.

عمل آوری بتن باید به سه شکل محافظت، مراقبت و پروراندن انجام گردد. در حقیقت این سه فرآیند برای عمل آوری بتن ریخته شده در قالب یک امر ضروری و مهم می باشد. منظور از مراقبت، عمل آوری و منظور از پروراندن، عمل آوری حرارتی است. در هنگام ایجاد مخلوط بتن ، زمانی که سیمان و آب با هم ترکیب می گردند ،هیدراتاسیون آغاز می شود. میزان این فرآیند در دوام و مقاومت بتن بسیار موثر می باشد.

در روزهای اول جاگذاری بتن ، با وجود درجه حرارت مناسب، عمل هیدراتاسیون که در واقع یک واکنش شیمیایی است با سرعت نسبتا بالایی انجام میگردد.به همین دلیل در این مدت، به حفظ آب در بتن توجه ویژه ای می شوذ. بعد از توقف کیورینگ، عمل کسب مقاومت در بتن تا مدتی ادامه خواهد داشت تا زمانی که درجه اشباع در حفره های موئینه موجود در داخل بتن به 80 درصد برسد.

 از انواع عمل آوری بتن ، عمل آوری رطوبتی می باشد که به دو صورت عمل آوری با آب و عمل آوری عایقی صورت می پذیرد. 

 

 (مدیر فروش) : 09197463578

 (مدیر فنی): 09123603856

پست الکترونیک : info@tpti.ir

دفتر مرکزی : کرج , میدان مادر, طبقه فوقانی بانک کارآفرین , ساختمان الماس , پلاک431 , واحد 10

تلفکس : 02632736740 - 02632736958

دفتر فروش تهران : تهران،بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعداز پل جلال،خیابان سازمان آب،برج های نگین،نگین9،طبقه همکف ،پلاک 46

تلفکس : 88233768-88233831

www.tpti.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.